De mode van de toekomst is digitaal. Dat realiseerde Suzanne Mulder, modeontwerper en medeoprichter van Studio PMS, zich al een paar jaar geleden. Maar wat betekent dit voor creativiteit? Hoe ben je als maker creatief in de digitale ruimte? Voor DEN, dé aanjager van digitale transformatie voor cultuur, schreef ik over haar ervaringen. Lees het hier terug.
Gerelateerde posts:
Bibliotheekblad · Samenwerking tussen bibliotheken en Beeld & Geluid
Sinds zo’n twee jaar is het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid verantwoordelijk voor Muziekweb, een van de digitale vormen van dienstverlening waar op alle openbare bibliotheken in Nederland zijn aangesloten. Het vormde het startschot voor een nauwere samenwerking met bibliotheken. In een artikel voor Bibliotheekblad sta ik stil bij twee nu al succesvolle voorbeelden: het project Muziek in de Buurt en het My First Smartphone Festival.
DW B · Anneleen Van Offel · De stem van Sulina
Wat heeft het moederschap te bieden aan een vrouw die graag het avontuur opzoekt? In De stem van Sulina schetst Anneleen Van Offel hoe een reizend stel met het naderen van de bron van de Donau het ouderzijn steeds meer omarmt – totdat het zich in alle hevigheid aan hen opdringt. Ik recenseerde de roman voor DW B.
Poëziekrant · Daan Doesborgh · Moet het zo
Hoe schrijf je een tijdloos gedicht? Dat is de inzet van Daan Doesborghs derde dichtbundel Moet het zo. Het resultaat is een ambitieuze bundel, waarin dagelijks leed en diepgravende bespiegelingen elkaar afwisselen. De boodschap: mens, durf te leven, want voor je het weet is het voorbij. Ik recenseerde de bundel voor de Poëziekrant.