Het digitaal vaardig maken en houden van de Nederlandse burger is een van de grootste maatschappelijke opgaven van het moment. In aanloop naar het Nationale Bibliotheekcongres van 2021 creëerde ik samen met mijn collega’s van de Koninklijke Bibliotheek het dossier Digitaal burgerschap. In dit dossier belichten we dit onderwerp vanuit verschillende invalshoeken, met de relevantie voor bibliotheken als voornaamste focus. We richten ons daarbij zowel op de verre toekomst als op het heden – zodat we kunnen blijven dromen en vooruitkijken, maar het geleerde ook praktisch kunnen toepassen binnen de eigen bibliotheek. Bekijk hier ook de andere onderzoeken die ik voor de Koninklijke Bibliotheek uitvoerde.
Gerelateerde posts:
Frans Hals Museum · Maarten van Heemskerck
Van 28 september 2024 tot en met 19 januari 2025 te zien in het Frans Hals Museum, Stedelijk Museum Alkmaar en Teylers Museum: de eerste overzichtstentoonstelling ooit van Maarten van Heemskerck. Ik verzorg vanuit het Frans Hals Museum de marketing en communicatie van deze tentoonstelling.
Crossing Border Festival · Copywriting
Al sinds 1993 vindt jaarlijks in Den Haag Crossing Border plaats: een meerdaags festival voor muziek en literatuur. In het verleden traden onder meer Isabel Allende, Dave Eggers, Michel Houellebecq, Karl Ove Knausgård, Hilary Mantel en Ian McEwan hier op. Dit jaar verzorg ik de copywriting van de verschillende programmaonderdelen van het festival.
Frans Hals Museum · Marketing en communicatie
De komende maanden ga ik aan de slag voor het Frans Hals Museum in Haarlem. Hier zal ik me onder meer bezighouden met de communicatie rondom de solotentoonstelling van Maarten van Heemskerck, de communicatie richting kinderen en jongeren en het gebruik van de juiste tools voor het analyseren van de tevredenheid van een museumbezoek.