Hoe digitaal vaardig zijn Nederlandse jongeren, en wat is ervoor nodig om ze dat nog meer te laten worden en blijven? Die vragen probeerde onderzoeksbureau CHOICE Insights + Strategy in opdracht van de Koninklijke Bibliotheek te beantwoorden middels een steekproef onder ruim duizend jongeren van 10 tot en met 15 jaar. Ik verzorgde de tekstuele kant van het onderzoek. Lees het rapport hier. Bekijk hier ook de andere projecten die ik voor de Koninklijke Bibliotheek uitvoerde.

Gerelateerde posts:

Museum De Lakenhal · Meesterlijk Mysterie · Over Rembrandts raadselachtige tijdgenoot
Emotie, verstilling en melancholie. Fenomenaal geschilderd. Maar door wie? Dat weet niemand. In de tentoonstelling Meesterlijk Mysterie – Over Rembrandts raadselachtige tijdgenoot leer je Meester I.S. kennen. Museum De Lakenhal brengt zijn schilderijen uit internationale en particuliere collecties voor het eerst bij elkaar. Ik draag bij aan de communicatie rondom deze presentatie.

Frans Hals Museum · Coba Ritsema
Van 19 september 2025 tot en met 4 januari 2026 brengt het Frans Hals Museum in de locatie aan het Groot Heiligland de Haarlemse kunstenaar Coba Ritsema (1876-1961) voor het voetlicht. In een tijd waarin gemiddeld maar één op de vijf kunstenaars vrouw was, had Ritsema met haar schilderijen en pasteltekeningen groot succes in binnen- en buitenland. Ik draag bij aan de marketing en communicatie rondom deze tentoonstelling.

Familiekamer Kunstprijs · Communicatie
Al meer dan tien jaar organiseert de Familiekamer Advocaten & Mediators de Familiekamer Kunstprijs, bedoeld voor aanstormend talent in de kunstwereld. Dit jaar sta ik de organisatie bij op het gebied van marketing en communicatie, onder andere op het gebied van strategie, PR, copywriting en social media.