Het thema digitaal burgerschap wordt binnen de bibliotheeksector breed omarmd. Daarbij ligt de nadruk veelal op thema’s als mediawijsheid, cyberveiligheid en maakplaatsen, en minder bij actuele thema’s zoals AI, desinformatie en creatieve technologie. Dat blijkt uit onderzoek van de KB, uitgevoerd via de Bibliotheekmonitor. Ik redigeerde dit onderzoek en verzorgde de bijbehorende communicatie. Lees hier meer. Bekijk hier ook de andere onderzoeken van de Koninklijke Bibliotheek waaraan ik meewerkte.

Gerelateerde posts:

Museum De Lakenhal · Meesterlijk Mysterie · Over Rembrandts raadselachtige tijdgenoot
Emotie, verstilling en melancholie. Fenomenaal geschilderd. Maar door wie? Dat weet niemand. In de tentoonstelling Meesterlijk Mysterie – Over Rembrandts raadselachtige tijdgenoot leer je Meester I.S. kennen. Museum De Lakenhal brengt zijn schilderijen uit internationale en particuliere collecties voor het eerst bij elkaar. Ik draag bij aan de communicatie rondom deze presentatie.

Frans Hals Museum · Coba Ritsema
Van 19 september 2025 tot en met 4 januari 2026 brengt het Frans Hals Museum in de locatie aan het Groot Heiligland de Haarlemse kunstenaar Coba Ritsema (1876-1961) voor het voetlicht. In een tijd waarin gemiddeld maar één op de vijf kunstenaars vrouw was, had Ritsema met haar schilderijen en pasteltekeningen groot succes in binnen- en buitenland. Ik draag bij aan de marketing en communicatie rondom deze tentoonstelling.

Familiekamer Kunstprijs · Communicatie
Al meer dan tien jaar organiseert de Familiekamer Advocaten & Mediators de Familiekamer Kunstprijs, bedoeld voor aanstormend talent in de kunstwereld. Dit jaar sta ik de organisatie bij op het gebied van marketing en communicatie, onder andere op het gebied van strategie, PR, copywriting en social media.