Kritiek op een elegante manier kunnen incasseren – daar oefen je als auteur vaak genoeg mee. Toch blijft het een uitdaging: hoe reageer je op harde woorden van recensenten en kennissen? Kun je je blijven verschuilen in je eigen stille schrijfkamer zonder hun stemmen te willen horen? Ik schreef een column over die schrijven onder de hoogspanning van al die recensies voor LeidsCement. Lees mijn column hier. Bekijk hier ook de andere columns die ik voor LeidsCement schreef.

Gerelateerde posts:

Museum Panorama Mesdag · Ulrike Heydenreich · Verlangen naar de verte
De Duitse kunstenaar Ulrike Heydenreich heeft een fascinatie voor panoramische berglandschappen. Ze vangt vergezichten in tekeningen en objecten, in collages of met vouwtechnieken, soms allemaal tegelijk. Hierbij wisselt zij telkens tussen verschillende dimensies. Vanaf 1 april is haar werk te zien bij Museum Panorama Mesdag.

DW B · Cees Nooteboom · Zo worden jaren tijd
Eindelijk, op zijn 89e, komen alle gedichten van Cees Nooteboom samen in de bundeling Zo worden jaren tijd. Een noodzaak voor wie de terugkerende elementen in zijn poëzie in optimale vorm wil bestuderen: van het nauwkeurige waarnemen tot de worsteling met de dood. Ik besprak het boek voor DW B.

Poëziekrant · Gedichten over warm wonen
In het nieuwste nummer van Poëziekrant zijn nieuwe gedichten van mij te vinden. Het is een zesluik met als titel Nul op de meter, dat verhaalt over de zoektocht naar een zo duurzaam mogelijk huis, en wat er gebeurt wanneer je je in die queeste verliest.