Niet huilen, zeggen we vaak als we iemand willen troosten. Maar waarom zijn we precies zo bang voor die tranen? Ook als ik een tekst voordraag, kan die emotie soms in de weg zitten – maar precies die emotie geeft een voordracht juist extra betekenis. Over die tweestrijd schreef ik een column voor LeidsCement. Je leest ‘m hier. Bekijk hier ook de andere columns die ik voor LeidsCement schreef.

Gerelateerde posts:

Delft.business · Eindredactie, Banketbakkerij Stoffer
Wat begon in 1936 met een bakkerij in Kampen, is anno 2023 een van de bekendste patisserieën van Delft: Banketbakkerij Stoffer. Niet alleen inwoners, maar ook zakelijke klanten kunnen hier terecht voor origineel gebak, waarin je de vele jaren familiegeschiedenis proeft. Ik sprak vader Matthijs en dochter Naomi voor het nieuwe nummer van Delft.business. Ook verzorgde ik de eindredactie van dit nummer.

De Reactor · Poetry International Festival · Dichten met je lichaam
In juni 2021 ging literatuurwetenschapper Kila van der Starre tijdens het Poetry International Festival in Rotterdam in het kader van het programma End of an Ear in gesprek met woordkunstenaars Ilse Jobse en Selena Waas over poëzie en liedteksten in Nederlandse Gebarentaal (NTG). Zij spraken met elkaar over de mogelijkheden voor woordkunstenaars om zich uit te drukken in gebarentaal, en wat voor prachtige resultaten dat kan opleveren. Ik zette dit gesprek voor De Reactor om in een geschreven tekst.

LKCA · Cultuurkrant · Nationaal Akkoord Amateurkunst, AI in het kunstonderwijs
In september gaat de pilotregeling rondom het Nationaal Akkoord Amateurkunst van start. Ruud van Eeten, directeur-bestuurder van Huis voor de Kunsten Limburg, ziet wat dit akkoord op provinciaal niveau kan betekenen. Ik sprak met hem voor de Cultuurkrant van het Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA). Ook sprak ik met kunstenaar en onderzoeker Casper de Jong over de kansen en bedreigingen van AI voor het kunstonderwijs.