Gesprekken met de kapper: ze zijn tussen het wassenknippendrogen door vaak een beetje ongemakkelijk. Tegelijkertijd leidt die samenkomst van twee onbekenden vaak tot een bijzondere uitwisseling van verhalen. Ik vertel over mijn meest recente ervaring in mijn nieuwe column voor LeidsCement: een verhaal over porseleinen handen die je opvangen, hoera, een meisje-slingers en stilvallende scharen. Je leest ‘m hier. Bekijk hier ook de andere columns die ik voor LeidsCement schreef.

Gerelateerde posts:

Delft.business · Eindredactie, Banketbakkerij Stoffer
Wat begon in 1936 met een bakkerij in Kampen, is anno 2023 een van de bekendste patisserieën van Delft: Banketbakkerij Stoffer. Niet alleen inwoners, maar ook zakelijke klanten kunnen hier terecht voor origineel gebak, waarin je de vele jaren familiegeschiedenis proeft. Ik sprak vader Matthijs en dochter Naomi voor het nieuwe nummer van Delft.business. Ook verzorgde ik de eindredactie van dit nummer.

De Reactor · Poetry International Festival · Dichten met je lichaam
In juni 2021 ging literatuurwetenschapper Kila van der Starre tijdens het Poetry International Festival in Rotterdam in het kader van het programma End of an Ear in gesprek met woordkunstenaars Ilse Jobse en Selena Waas over poëzie en liedteksten in Nederlandse Gebarentaal (NTG). Zij spraken met elkaar over de mogelijkheden voor woordkunstenaars om zich uit te drukken in gebarentaal, en wat voor prachtige resultaten dat kan opleveren. Ik zette dit gesprek voor De Reactor om in een geschreven tekst.

LKCA · Cultuurkrant · Nationaal Akkoord Amateurkunst, AI in het kunstonderwijs
In september gaat de pilotregeling rondom het Nationaal Akkoord Amateurkunst van start. Ruud van Eeten, directeur-bestuurder van Huis voor de Kunsten Limburg, ziet wat dit akkoord op provinciaal niveau kan betekenen. Ik sprak met hem voor de Cultuurkrant van het Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA). Ook sprak ik met kunstenaar en onderzoeker Casper de Jong over de kansen en bedreigingen van AI voor het kunstonderwijs.