Wie naar Volle Zalen kijkt, leert de mens achter de podiumkunstenaar kennen. Dat is de insteek volgens Mariska Geene, die vooraf met de gasten in gesprek gaat om te bepalen hoe hun verhalen het best verteld kunnen worden. Ik interviewde haar voor de nieuwe editie van MUZE, het kunsttijdschrift voor leden van AVROTROS. Bekijk hier ook de andere artikelen die ik eerder voor dit magazine schreef.

Gerelateerde posts:

De Lage Landen · De literaire canon
Op 2 juli maakte de Koninklijke Academie voor Nederlandse Taal en Letteren (KANTL) haar vernieuwde literaire canon bekend. Wat is er veranderd ten opzichte van de vorige versie van vijf jaar geleden? En wat zegt dat over de staat van de Nederlandstalige literatuur? Ik schreef er een artikel over voor De Lage Landen.

Hard//hoofd · Moederschap in de beeldende kunst
Lange tijd domineerde Maria als smetteloze moederfiguur de kunsten. Gelukkig tonen steeds meer vrouwelijke kunstenaars een realistischer beeld van het moederschap, waarin ruimte is voor vertwijfeling, viezigheid en verdriet. Ik schreef er een essay over voor Hard//hoofd.

Poëziekrant · Hanneke van Eijken · Hazenklop
Net als in haar vorige bundels richt Hanneke van Eijken haar blik op de relatie tussen mens en natuur. In Hazenklop wijst ze de lezer op kansen om anders naar de wereld te kijken. Ik recenseerde de bundel voor de Poëziekrant.