Wie naar Volle Zalen kijkt, leert de mens achter de podiumkunstenaar kennen. Dat is de insteek volgens Mariska Geene, die vooraf met de gasten in gesprek gaat om te bepalen hoe hun verhalen het best verteld kunnen worden. Ik interviewde haar voor de nieuwe editie van MUZE, het kunsttijdschrift voor leden van AVROTROS. Bekijk hier ook de andere artikelen die ik eerder voor dit magazine schreef.

Gerelateerde posts:

De Reactor · Poetry International Festival · Dichten met je lichaam
In juni 2021 ging literatuurwetenschapper Kila van der Starre tijdens het Poetry International Festival in Rotterdam in het kader van het programma End of an Ear in gesprek met woordkunstenaars Ilse Jobse en Selena Waas over poëzie en liedteksten in Nederlandse Gebarentaal (NTG). Zij spraken met elkaar over de mogelijkheden voor woordkunstenaars om zich uit te drukken in gebarentaal, en wat voor prachtige resultaten dat kan opleveren. Ik zette dit gesprek voor De Reactor om in een geschreven tekst.

LKCA · Cultuurkrant · Nationaal Akkoord Amateurkunst, AI in het kunstonderwijs
In september gaat de pilotregeling rondom het Nationaal Akkoord Amateurkunst van start. Ruud van Eeten, directeur-bestuurder van Huis voor de Kunsten Limburg, ziet wat dit akkoord op provinciaal niveau kan betekenen. Ik sprak met hem voor de Cultuurkrant van het Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA). Ook sprak ik met kunstenaar en onderzoeker Casper de Jong over de kansen en bedreigingen van AI voor het kunstonderwijs.

May & June · Daniel Welschenbach
Al vier jaar werkt Daniel Welschenbach aan zijn eigen tuinparadijs. Met zijn handtroffel en snoeischaar in de hand creëert hij een mix van structuur en vrije vormen, waarin iedereen zich thuis voelt. Ik interviewde hem voor het nieuwste nummer van May & June.