Hoe kunnen we de bronnen van onze Nederlandse collecties met elkaar verbinden, zodat ze nog meer mensen bereiken? Die vraag stond centraal in de pilot van NPO Kennis en BiSC. In het Eemhuis toonden twee weken lang vijf beeldschermen vragen uit stories van NPO Kennis. De vragen pasten bij de afdelingen waar de schermen stonden. Bezoekers konden een QR-code scannen voor het antwoord. Daarna kregen zij drie boekentips over het onderwerp. Ik maakte een two-pager over deze pilot en begeleidde de Design Thinking-sessie rondom het vervolg van de samenwerking.

Gerelateerde posts:

Museum De Lakenhal · Meesterlijk Mysterie · Over Rembrandts raadselachtige tijdgenoot
Emotie, verstilling en melancholie. Fenomenaal geschilderd. Maar door wie? Dat weet niemand. In de tentoonstelling Meesterlijk Mysterie – Over Rembrandts raadselachtige tijdgenoot leer je Meester I.S. kennen. Museum De Lakenhal brengt zijn schilderijen uit internationale en particuliere collecties voor het eerst bij elkaar. Ik draag bij aan de communicatie rondom deze presentatie.

Frans Hals Museum · Coba Ritsema
Van 19 september 2025 tot en met 4 januari 2026 brengt het Frans Hals Museum in de locatie aan het Groot Heiligland de Haarlemse kunstenaar Coba Ritsema (1876-1961) voor het voetlicht. In een tijd waarin gemiddeld maar één op de vijf kunstenaars vrouw was, had Ritsema met haar schilderijen en pasteltekeningen groot succes in binnen- en buitenland. Ik draag bij aan de marketing en communicatie rondom deze tentoonstelling.

Familiekamer Kunstprijs · Communicatie
Al meer dan tien jaar organiseert de Familiekamer Advocaten & Mediators de Familiekamer Kunstprijs, bedoeld voor aanstormend talent in de kunstwereld. Dit jaar sta ik de organisatie bij op het gebied van marketing en communicatie, onder andere op het gebied van strategie, PR, copywriting en social media.