In 2021 start een nieuw initiatief dat wil bijdragen aan het dichten van de kloof in de digitale samenleving. Vanaf 1 januari wordt de programmalijn Digitaal burgerschap van Stichting Pica ingericht, een samenwerking tussen KB, SPN en bibliotheken. Deze programmalijn heeft tot doel burgers – jong en oud – een gelijke kans te bieden om zich kritisch, gelijkwaardig en creatief te manifesteren in de digitaliserende wereld. Ook is het doel om bibliotheken zo toe te rusten dat zij alle doelgroepen hierin optimaal kunnen ondersteunen. Ik voerde de eindredactie uit over de subsidieaanvraag die deze programmalijn mogelijk maakt. Ook zal ik bij de uitvoering van het project betrokken zijn bij de communicatie.

Gerelateerde posts:

Museum De Lakenhal · Meesterlijk Mysterie · Over Rembrandts raadselachtige tijdgenoot
Emotie, verstilling en melancholie. Fenomenaal geschilderd. Maar door wie? Dat weet niemand. In de tentoonstelling Meesterlijk Mysterie – Over Rembrandts raadselachtige tijdgenoot leer je Meester I.S. kennen. Museum De Lakenhal brengt zijn schilderijen uit internationale en particuliere collecties voor het eerst bij elkaar. Ik draag bij aan de communicatie rondom deze presentatie.

Frans Hals Museum · Coba Ritsema
Van 19 september 2025 tot en met 4 januari 2026 brengt het Frans Hals Museum in de locatie aan het Groot Heiligland de Haarlemse kunstenaar Coba Ritsema (1876-1961) voor het voetlicht. In een tijd waarin gemiddeld maar één op de vijf kunstenaars vrouw was, had Ritsema met haar schilderijen en pasteltekeningen groot succes in binnen- en buitenland. Ik draag bij aan de marketing en communicatie rondom deze tentoonstelling.

Familiekamer Kunstprijs · Communicatie
Al meer dan tien jaar organiseert de Familiekamer Advocaten & Mediators de Familiekamer Kunstprijs, bedoeld voor aanstormend talent in de kunstwereld. Dit jaar sta ik de organisatie bij op het gebied van marketing en communicatie, onder andere op het gebied van strategie, PR, copywriting en social media.